産業調査レポート(市場資料)の紹介ブログ

お問い合わせ先 www.marketreport.jp/contact

大判プリンタ市場:提供サービス、接続性、印刷材料(多孔質、非多孔質)、技術(インクベース、トナーベース)、印刷幅、インクタイプ、用途(アパレル&テキスタイル、看板&広告、装飾)、地域別 - 2028年までの予測

市場調査レポートのイメージ 

1 はじめに 1.1.研究目的 1.2.市場の定義と範囲 1.2.1.包含と除外 1.3.調査範囲 1.3.1.対象市場 1.3.2.地理的セグメンテーション 1.3.3.調査対象年 1.4.通貨 1.5.制限事項 1.6.ステークホルダー 1.7.変更点の概要 1.8.大判プリンター市場への不況の影響

2 研究方法 2.1.研究データ 2.1.1.二次データ 2.1.1.1.主な二次情報源 2.1.1.2.二次資料からの主要データ 2.1.2.一次データ 2.1.2.1.専門家への一次インタビュー 2.1.2.2.一次資料からの主要データ 2.1.2.3.主要産業インサイト 2.1.2.4.予備選の内訳 2.2.市場規模の推定 2.2.1.ボトムアップ・アプローチ 2.2.1.1.ボトムアップ分析による市場シェア獲得のアプローチ(需要サイド) 2.2.2. トップダウン・アプローチ 2.2.2.1.トップダウン分析による市場シェア獲得のアプローチ(供給サイド) 2.3.市場の内訳とデータの三角測量 2.4.研究の前提 2.5.リスクアセスメント 2.6.景気後退の前提 2.7. Limitations of Research

3 Executive Summary

4 Premium Insights

5 Market Overview 5.1. Introduction 5.2. Market Dynamics 5.2.1. Drivers 5.2.2. Restraints 5.2.3. Opportunities 5.2.4. Challenges 5.3. Trends/Disruptions Impacting Customer’s Business 5.4. Pricing Analysis 5.4.1. Average Selling Price Trends of Key Players, By Technology 5.4.2. Average Selling Price Trend, By Region 5.5. Key Conferences and Events (2023-2024) 5.6. Value Chain Analysis 5.7. Ecosystem Analysis 5.8. Technology Analysis 5.9. Patent Analysis 5.10. Case Study Analysis 5.11. Trade Analysis 5.12. Tariff and Regulatory Landscape 5.12.1. Regulatory Bodies, Government Agencies, and Other Organizations 5.13. Porters Five Force Analysis 5.13.1. Threat from New Entrants 5.13.2. Threat of Substitutes 5.13.3. Bargaining Power of Suppliers 5.13.4. Bargaining Power of Buyers 5.13.5. Intensity of Competitive Rivalry 5.14. Key Stakeholders and Buying Criteria 5.14.1.購買プロセスにおける主なステークホルダー 5.14.2.購入基準

6 大判プリンター市場:提供製品別 6.1.はじめに 6.2.プリンター 6.3.RIPソフトウェア 6.4.アフターサービス

7 大判プリンター市場:技術別 7.1.はじめに 7.2.インクベースの技術 7.3.トナーベースの技術

8 大判プリンター市場:印刷幅別 8.1.はじめに 8.2.17"-24" 8.3.24"-36" 8.4.36"-44" 8.5.44"-60" 8.6.60"-72" 8.7.72インチ以上

9 大判プリンター市場:インクタイプ別 9.1.はじめに 9.2.水性インク 9.3.溶剤インク 9.4.UV硬化型インク 9.5.ラテックスインク 9.6.昇華型インク

10 大判プリンター市場:用途別 10.1.はじめに 10.2.アパレル・繊維 10.3.看板・広告 10.4.装飾 10.5.CADとテクニカル印刷

11 大判プリンター市場:印刷材料別 11.1.はじめに 11.2.多孔質材料 11.3.非多孔質材料

12 大判プリンター市場:接続性別 12.1.はじめに 12.2.ワイヤード 12.3.ワイヤレス

13 大判プリンター市場:地域別 13.1. Introduction 13.2. North America 13.2.1. Impact of Recession 13.2.2. US 13.2.3. Canada 13.2.4. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Impact of Recession 13.3.2. UK 13.3.3. Germany 13.3.4. France 13.3.5. Italy 13.3.6. Rest of the Europe 13.4. Asia Pacific 13.4.1. Impact of Recession 13.4.2. China 13.4.3. Japan 13.4.4. India 13.4.5. Australia 13.4.6. South Korea 13.4.7. Rest of Asia Pacific 13.5. Rest of World (RoW) 13.5.1. Impact of Recession 13.5.2. Middle East & Africa 13.5.3. South America

14 Competitive Landscape
14.1. Key Player Strategies/Right to Win 14.2. Revenue Analysis 14.3. Market Share Analysis 14.4. Company Evaluation Matrix 14.4.1. Stars 14.4.2. Emerging Leaders 14.4.3. Pervasive Players 14.4.4. Participants 14.4.5. Company Footprint 14.5. Startups/SME Evaluation Matrix 14.5.1. Progressive Companies 14.5.2. Responsive Companies 14.5.3. Dynamic Companies 14.5.4. Starting Blocks 14.5.5. Competitive Benchmarking of Key Startups/SMEs 14.6. Competitive Situation and Trends

15 会社概要 15.1 はじめに 15.2 主要プレーヤー 15.2.1.ヒューレット・パッカード(HP) 15.2.2. キヤノン 15.2.3. EPSON 15.2.4. リコー 15.2.5. コニカミノルタ 15.2.6. イメージング用エレクトロニクス(EFI) 15.2.7. ゼロックス・コーポレーション 15.2.8. 富士フイルムホールディングス株式会社 15.2.9. 京セラ株式会社 15.2.10. レックスマーク 15.3. その他の主要プレーヤー 15.3.1. ローランド株式会社 15.3.2 ミマキエンジニアリング株式会社Ltd. 15.3.3. アグファ・ゲバルト 15.3.4. 武藤 15.3.5 ダースト・フォトテクニック 15.3.6 アーク・ドキュメント・ソリューションズ 15.3.7. DILLI イラストレート 15.3.8. swissQprint 15.3.9. 瀋陽天空航天デジタル印刷設備有限公司 15.3.10. セイコーインスツル 15.3.11. 沖電気工業 15.3.12. 相馬テック・インターナショナル 15.3.13. 花柄印刷 15.3.14.ドーバー・デジタル印刷 15.3.15.三一科技発展有限公司Ltd. 注企業リストは調査を進めるにつれて変更される可能性があり、プロファイルされる企業の総数は25社となる。

16 付録 16.1 ディスカッション・ガイド 16.2 ナレッジストア:MarketsandMarketsのサブスクリプション・ポータル 16.3. 利用可能なカスタマイズ 16.4 関連レポート 16.5.著者詳細